Książki

"Nowe" książki 2016

Przyszła kolej na następne podsumowanie zeszłego roku. Tak samo jak w styczniu 2016 podzielę się z Wami listą książek, które odkryłam i bardzo polubiłam. Taki sam wpis będzie à propos filmów.
Niestety w ubiegłym roku nie udało mi się przeczytać 52 książek, tylko 27 😦 No, ale w tej niewielkiej liczbie znalazło się kilka perełek, do których na pewno jeszcze wrócę i, które Wam polecam.

C’est le temps pour une autre conclusion de l’année 2016. Comme je l’ai fin en janvier je vais partager avec vous une liste des livres que j’ai lu et que j’aimais bien. Il y va avoir un Post pareil avec des films. Malheureusement en 2016 je n’ai pas réussi à lire 52 livres, mais 27 seulement 😦 Mais quand même j’ai trouvé quelque livres incroyables qui sont mes coups de coeur et que je lirai encore une fois.

„Zanim się pojawiłeś” – chyba największe książkowe odkrycie 2016 roku. NIGDY nie miałam takiego kaca książkowego, jak po tej lekturze. Bardzo wciągająca, śmieszna i smutna. Jej motto: „Po prostu żyj” daje do myślenia. Życie to wielki dar i powinniśmy z niego korzystać, nie ważne kim jesteśmy.

„Avant Toi” – mon livre préféré de l’année 2016. JAMAIS je n’ai été aussi absorbée par la lecture. En lisant ce livre on rit et on pleure. Son épigraphe: „Vivez intensément” nous donne à réfléchir à nos vies. La vie est un grand don et on doit en profiter, n’importe qui on est.

„Kiedy odszedłeś” – kontynuacja „Zanim się pojawiłeś”. Jeśli zdołowaliście się pierwszą częścią, to ta to zmieni. Mnie osobiście bardzo podniosła na duchu i dała nadzieję, że po każdym okresie smutku przychodzi radość i szczęście.

„Après toi” – la deuxième partie d'”Avant toi”. Si vous pleurez pendant la première celle-ci vous réjouira. Ce livre nous donne de l’espoir qu’après la tristesse il y aura toujours le bonheur.

„Niezgodna” – tutaj mam na myśli całą serię książek pod tym tytułem. Troszkę podobna do „Igrzysk śmierci” i jeśli one Wam się podobały, to przeczytajcie też to. Mi „Niezgodna” podobała się bardziej niż „Igrzyska…”,  ale wiem też, że część osób jednak woli tą drugą pozycję. To wszystko zależy od nas. Ja jeszcze do niej wrócę.

„Divergente” – ici je pense à toute la série des livres. Ce livre ressemble à „Hunger Games” et si vous l’aimez lisez „Divergente” aussi. Personnellement je préfère „Divergente” que „Hunger…” mais je sais que certaines personne aiment plus la série de Suzanne Collins. Ça dépend de nous-mêmes. 

Książkowe Zacisze

„Ten jeden dzień” – do przeczytania tej książki zachęciła mnie… Wieża Eiffel na okładce 😛 i się z tego bardzo cieszę, bo bardzo mnie ona wciągnęła i nie mogłam się doczekać sięgnięcia po drugą część ⬇ Ta książka jest pisana z perspektywy dziewczyny…

„Pour un jour avec toi” – sur la couverture de ce livre il y a la Tour Eiffel. Et c’est la raison  pour laquelle je l’ai lu. Et je ne le regrette pas du tout. J’étais très absorbée par cette lecture que j’ai dû lire la deuxième partie tout de suite ⬇Ce livre est écrit de la part d’une fille…

„Ten jeden rok” – …a ta z perspektywy chłopaka. Oczywiście obydwoje się znają. Poznajemy ich historię z dwóch stron i wydaje mi się to strasznie fajne. Jeżeli w pierwszej części pomyślcie o nim: „głupek!”, to w drugiej zmienicie zdanie. 🙂 Uważam, że dzięki takiemu zabiegowi możemy obiektywnie ocenić wszystkie wydarzenia 🙂

„Pour un an avec toi” – …et celui – là de la part d’un garçon. Évidemment ils se connaissent. Et nous connaissons leur histoire de deux perspectives. Je pense que grâce à ce processus nous pouvons juger des événements objectivement. 🙂

bookstvd.blogspot.com


„Duma i uprzedzenie” – po „Zanim się pojawiłeś” kolejna perełka. Chociaż jej czytelnicy dzielą się na tych, którzy ledwo ją skończyli i tych, którzy ją uwielbiają. Ja zdecydowanie należę do drugiej grupy. Nie umiałam się od niej oderwać. Jane Austen napisała tę powieść prostym językiem, wplotła obyczaje swoich czasów i przenosi nas do XIX-stowiecznej Anglii.

„Orgueil et Préjugés” – après „Avant toi” c’est mon deuxième coup de coeur. Mais les uns l’aiment et les autres ne l’aiment pas. Moi, je l’adore! 🙂 Jane Austen nous fait nous sentir comme en Angleterre du XIXème siècle.

Zdjęcie zrobione przez moją Koleżankę Ewę 🙂

„Trzej Muszkieterowie” – ta książka była też na rej liście rok temu, ale teraz chodzi mi o wydanie musicalowe. Nie jest to cała powieść, ale duży fragment, na podstawie którego powstał francuski musical „Les Trois Mousquetaires”. Dla mnie dodatkową radością było to, że jest po francusku i wewnątrz są zdjęcia ze spektaklu 😀 Czytanie Dumas’a w oryginale jest MEGA! 😉

„Les Trois Mousquetaires” – c’est pas l’intégralité du livre mais un grand extrait d’après lequel on a fait la comédie musicale „Les Trois Mousquetaires”. J’étais trop heureuse d’avoir pu lire ce chef d’oeuvre en français et en plus dedans il y a des photos du spectacle. 

To tyle na dzisiejszy wieczór! 🙂 Życzę Wam wspaniałych dwóch pozostałych dni weekendu xD Czeka nas jeszcze podsumowanie filmowe i potem już koniec z patrzeniem w 2016 rok 🙂
Voilà c’est fini pour ce soir. 🙂 Je ferai encore un Post pareil sur mes films préférés.

One thought on “"Nowe" książki 2016

Skomentuj

