Dusza pełna marzeń

Piernik :P | Blogmas #11

Wiecie może,  jaka jest historia piernika? Dlaczego jest to jedno z podstawowych ciast występujących w czasie Bożego Narodzenia? Nie, żeby mi to przeszkadzało, ale to mogłoby być ciekawe 😛
Jestem pewna, że nie jestem jedyną osobą, która uwielbia piernik w każdej postaci. 😛 Nie tylko ciasto jako ciasto, ale również w formie ciasteczek czy babeczek (które mam zamiar zrobić w tym roku). Chciałabym się dzisiaj z Wami podzielić przepisem na piernik, który sama robię i jest przepyszny! 😀 A w dodatku prosty i szybki!

Składniki:
– 2,5 szklanki mąki
– 1 łyżeczka sody oczyszczonej
– 1 opakowanie przyprawy do piernika
– 2 duże łyżki gorzkiego kakao
– 1 szklanka cukru
– 1 szklanka mleka
– 1 jajo
– 2 łyżki miodu
– 2 łyżki dżemu (dowolnego)
– 2 łyżki oleju

Wszystkie składniki mieszamy dokładnie i przelewamy do formy (keksówki) posmarowanej margaryną i posypanej mąką (dzięki temu piernik ładnie „wyjdzie” z foremki). Pieczemy 50 minut w 200 st.C
(UWAGA! Może się zdarzyć tak, że góra zacznie się przypalać. Wtedy zmniejszamy temperaturę do 180 st. i wydłużamy czas pieczenia o 15 minut. Warto również sprawdzić ciasto patyczkiem. Jeżeli jest suchy – piernik gotowy 🙂 )
Po ostudzeniu dekorujemy świątecznie!!! 😀

Smacznego!!! :*

Piernik wychodzi dość duży (a przynajmniej u mnie), dlatego przekroiłam go na pół i jedną połówkę posmarowałam powidłami śliwkowymi, a drugą zostawiłam w spokoju. 🙂 Obie są pyszne! 😀

Skomentuj

